چطوری میشه

12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما (نکات تخصصی)

12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما (نکات تخصصی)

اما چگونه می توانید متوجه شوید که سایت شما به خطر افتاده است؟ در حالی که هکرها می توانند یواشکی باشند، اغلب سرنخ های ظریفی از خود به جا می گذارند.

این راهنما شما را به دانش زیر مجهز می‌کند:

  • علائم رایج هک وردپرس را شناسایی کنید: ما پرچم‌های قرمزی را که نشان می‌دهد سایت شما در خطر است، از تغییر مسیرهای مشکوک به حساب‌های کاربری ناآشنا، کشف خواهیم کرد.
  • اقدام فوری: ما مراحل حیاتی را برای به دست آوردن مجدد کنترل سایت شما، ایمن سازی داده های شما و به حداقل رساندن آسیب احتمالی بیان می کنیم.
  • دفاع خود را تقویت کنید: بیاموزید که چگونه به طور فعال از سایت وردپرس خود در برابر حملات آینده محافظت کنید و هکرها را دور نگه دارید.

منتظر وقوع بدترین چیز نباشید. به خودتان قدرت دهید تا تهدیدات امنیتی وردپرس را به طور مستقیم شناسایی و برطرف کنید!

به عنوان صاحب وب سایت، امنیت سایت وردپرس شما باید در اولویت قرار گیرد. یک وب سایت هک شده می تواند منجر به نقض داده ها، فاجعه های سئو و آسیب های جبران ناپذیری به شهرت شما شود.

اغلب از ما می پرسند که چگونه بفهمیم یک سایت وردپرس هک شده است یا خیر. خوب، برخی از نشانه های رایج وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید وردپرس شما هک شده یا به خطر افتاده است.

در این مقاله، برخی از رایج ترین علائم هک شدن سایت وردپرس شما و کارهایی که می توانید برای پاکسازی آن انجام دهید را به اشتراک می گذاریم.

Signs to look for when your WordPress website is hacked
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 1

1. کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت

اگر به گزارش‌های تحلیلی خود نگاه می‌کنید و افت ناگهانی ترافیک را مشاهده می‌کنید، حتی اگر Google Analytics به درستی راه اندازی شده است، پس این می تواند نشانه ای از هک شدن سایت وردپرس شما باشد.

کاهش ناگهانی ترافیک می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.

برای مثال، بدافزار موجود در وب‌سایت شما ممکن است بازدیدکنندگانی را که وارد سیستم نشده‌اند به وب‌سایت‌های هرزنامه هدایت کند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی کاهش ناگهانی ترافیک می تواند این باشد که ابزار مرور ایمن Google هشدارهایی را در مورد وب سایت شما به کاربران نشان می دهد.

Google safe browsing malware warning

هر روز، Google حدود 10000 وب سایت را برای بدافزار و هزاران وب سایت دیگر را برای فیشینگ در لیست سیاه قرار می دهد. به همین دلیل است که هر صاحب وب سایت باید به امنیت وب سایت خود توجه جدی داشته باشد..

می توانید وب سایت خود را با استفاده از ابزار مرور ایمن Google برای دیدن گزارش ایمنی شما.

2. پیوندهای بد به وب سایت شما اضافه شد

تزریق داده یکی از رایج ترین نشانه های هک شدن سایت وردپرس است. هکرها یک درب پشتی در سایت وردپرس شما ایجاد می کنند که به آنها امکان می دهد فایل ها و پایگاه داده وردپرس شما را تغییر دهند.

برخی از این هک ها پیوندهایی را به وب سایت های هرزنامه اضافه می کنند. معمولاً این پیوندها به فوتر وب سایت شما اضافه می شوند، اما می توانند در هر جایی باشند. حذف پیوندها تضمینی بر عدم بازگشت آنها نیست.

شما باید درب پشتی مورد استفاده برای تزریق این داده ها به وب سایت خود را پیدا کرده و تعمیر کنید. راهنمای ما در مورد نحوه پیدا کردن و درپشتی را در یک سایت وردپرس هک شده رفع کنیم.

3. صفحه اصلی وب سایت شما خراب است

Defaced WordPress website
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 2

این احتمالا واضح‌ترین مورد است، زیرا به وضوح در صفحه اصلی وب سایت شما.

اکثر تلاش‌ها برای هک کردن، صفحه اصلی سایت شما را تخریب نمی‌کنند زیرا می‌خواهند تا زمانی که ممکن است مورد توجه قرار نگیرند.

با این حال، برخی از هکرها ممکن است وب سایت شما را تخریب کنند تا اعلام کنند که هک شده است. چنین هکرهایی معمولاً صفحه اصلی شما را با پیام خود جایگزین می کنند. برخی حتی ممکن است سعی کنند از صاحبان سایت اخاذی کنند.

4. شما نمی توانید وارد وردپرس

شوید

login error username not registered on site< /شکل>

اگر نمی توانید وارد سایت وردپرس خود شوید، این احتمال وجود دارد که هکرها حساب مدیریت شما را از وردپرس حذف کرده باشند.

از آنجایی که حساب وجود ندارد، نمی‌توانید رمز عبور خود را از صفحه ورود به سیستم بازنشانی کنید.

راه‌های دیگری برای افزودن یک حساب مدیر با استفاده از phpMyAdmin یا از طریق FTP. با این حال، تا زمانی که متوجه نشوید هکرها چگونه وارد وب سایت شما شده اند، سایت شما ناامن خواهد ماند.

5. حساب های کاربری مشکوک در وردپرس

Suspicious user accounts in WordPress
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 3

اگر سایت شما برای ثبت نام کاربر باز است و از هیچ گونه حفاظت ثبت نام هرزنامه استفاده نمی کنید، حساب های کاربر هرزنامه فقط هرزنامه های رایجی هستند که به سادگی می توانید آنها را حذف کنید.

اما، اگر عنوان اجازه ثبت نام کاربر و شما همچنان حساب های کاربری جدیدی را در WordPress می بینید، پس احتمالاً سایت شما هک شده است.

معمولاً، حساب مشکوک نقش کاربر مدیر را دارد و در برخی موارد، ممکن است نتوانید آن را از ناحیه مدیریت وردپرس خود حذف کنید.

6. فایل ها و اسکریپت های ناشناخته در سرور شما

Suspicious files
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 4

اگر از افزونه اسکنر سایت مانند  استفاده می‌کنید Sucuri، سپس هنگامی که یک فایل یا اسکریپت ناشناخته را در سرور شما پیدا کرد به شما هشدار می دهد.

برای یافتن فایل‌ها، باید با استفاده از یک FTP Client. رایج‌ترین جایی که فایل‌ها و اسکریپت‌های مخرب را در آن پیدا می‌کنید، پوشه /wp-content/ است.

معمولاً این فایل‌ها مشابه فایل‌های وردپرس نام‌گذاری می‌شوند تا بتوانند در معرض دید پنهان شوند. برای اینکه خودتان آنها را بشناسید، باید ساختار فایل و دایرکتوری. با این حال، حذف این فایل‌ها تضمینی بر عدم بازگشت آنها نیست.

7. وب سایت شما اغلب کند است یا پاسخگو نیست

Slow or unresponsive website
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 5

همه وب‌سایت‌های موجود در اینترنت می‌توانند هدف انکار تصادفی خدمات یا حملات DDoS. این حملات از چندین کامپیوتر و سرور هک شده از سراسر جهان با استفاده از آدرس های IP جعلی استفاده می کنند.

گاهی اوقات، آنها فقط درخواست‌های زیادی را به سرور شما ارسال می‌کنند، در حالی که برخی اوقات، فعالانه سعی می‌کنند به وب‌سایت شما نفوذ کنند.

هر گونه فعالیتی باعث می شود وب سایت شما کند، پاسخگو نباشد و در دسترس نباشد. می‌توانید گزارش‌های سرور خود را بررسی کنید تا ببینید کدام IP درخواست‌های زیادی می‌کند و آنها را مسدود می‌کند، اما اگر تعداد آنها زیاد باشد یا هکرها آدرس‌های IP را تغییر دهند، ممکن است مشکل حل نشود.

همچنین ممکن است سایت وردپرس شما کند باشد و هک نشده باشد. در این صورت، شما باید راهنمای راهنمای ما را برای افزایش سرعت وردپرس و عملکرد.

8. فعالیت غیرمعمول در گزارش سرور

Server logs
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 6

گزارش های سرور فایل های متنی ساده ای هستند که در سرور وب شما ذخیره می شوند. این فایل‌ها همه خطاهای روی سرور شما و همچنین تمام ترافیک اینترنت شما را ثبت می‌کنند.

می‌توانید از داشبورد cPanel حسابتان به آنها دسترسی داشته باشید. در بخش آمار یا متریک

این گزارش‌های سرور می‌توانند به شما کمک کنند زمانی که سایت وردپرس شما مورد حمله قرار می‌گیرد چه اتفاقی می‌افتد.

آنها همچنین حاوی تمام آدرس های IP مورد استفاده برای دسترسی به وب سایت شما هستند، بنابراین می توانید آدرس های IP مشکوک را مسدود کنیم.

آنها همچنین خطاهای سرور را نشان می دهند که ممکن است در داشبورد وردپرس خود نبینید و ممکن است باعث خرابی یا عدم پاسخگویی وب سایت شما شود.

9. عدم ارسال یا دریافت ایمیل های وردپرس

Email issues
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 7

سرورهای هک شده معمولاً برای ارسال هرزنامه استفاده می شوند. اکثر ارائه دهندگان وب هاست حساب های ایمیل رایگان با میزبانی شما ارائه می دهند. بسیاری از صاحبان سایت های وردپرس از سرورهای ایمیل میزبان خود برای ارسال ایمیل های وردپرس استفاده می کنند.

اگر نمی توانید ارسال یا دریافت ایمیل های وردپرس، پس این احتمال وجود دارد که سرور ایمیل شما برای ارسال ایمیل های هرزنامه هک شود.

10. وظایف برنامه ریزی شده مشکوک

WordPress cron control
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 8

سرورهای وب به کاربران اجازه می‌دهند تا کارهای cron را تنظیم کنند. اینها کارهای برنامه ریزی شده ای هستند که می توانید به سرور خود اضافه کنید. خود وردپرس از cron برای تنظیم کارهای برنامه ریزی شده مانند انتشار پست های زمان بندی شده، حذف نظرات قدیمی از سطل زباله، و غیره.

یک هکر می‌تواند از cron jobها برای اجرای وظایف برنامه‌ریزی‌شده روی سرور شما بدون اینکه شما بدانید، سوء استفاده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل cron، به راهنمای ما در نحوه مشاهده و کنترل مشاغل کرون وردپرس.

11. نتایج جستجوی ربوده شده

Search results hijacked
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 9

اگر نتایج جستجو از وب سایت شما نادرست نشان داده شود عنوان یا توضیحات متا، پس این نشانه هک شدن سایت وردپرس شما است.

با نگاهی به سایت وردپرس خود، همچنان عنوان و توضیحات صحیح را خواهید دید.

هکر دوباره از یک درب پشتی برای تزریق کد مخربی استفاده کرده است که داده‌های سایت شما را طوری تغییر می‌دهد که فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.

12. پاپ آپ یا پاپ زیر تبلیغات در وب سایت شما

Spam popups
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 10

این نوع هک‌ها سعی می‌کنند با ربودن ترافیک وب‌سایت شما و نشان دادن تبلیغات هرزنامه خود به آنها درآمد کسب کنند.

این پنجره‌های بازشو برای بازدیدکنندگانی که وارد سیستم شده‌اند یا بازدیدکنندگانی که مستقیماً به یک وب‌سایت دسترسی دارند ظاهر نمی‌شوند.

آنها فقط برای کاربرانی که از موتورهای جستجو بازدید می کنند ظاهر می شوند. تبلیغات Pop-Under در یک پنجره جدید باز می شوند و توسط کاربران قابل توجه باقی نمی مانند.

13. فایل های اصلی وردپرس تغییر می کنند

Core WordPress files changed
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 11

اگر فایل‌های اصلی وردپرس شما به نوعی تغییر یا اصلاح شده‌اند، این نشانه مهمی است که سایت وردپرس شما هک شده است.

هکرها ممکن است به سادگی یک فایل اصلی وردپرس را تغییر دهند و کد PHP خود را در آن قرار دهند. آنها همچنین ممکن است فایل هایی با نام هایی مشابه فایل های اصلی وردپرس ایجاد کنند.

ساده‌ترین راه برای ردیابی آن فایل‌ها، نصب افزونه امنیتی وردپرس که بر سلامت فایل های اصلی وردپرس شما نظارت می کند. همچنین می توانید به صورت دستی پوشه های وردپرس خود را بررسی کنید تا فایل ها یا اسکریپت های مشکوک را جستجو کنید.

14. کاربران به طور تصادفی به وب سایت های ناشناس هدایت می شوند

Spam redirects
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 12

اگر وب سایت شما تغییر مسیر بازدیدکنندگان به یک وب سایت ناشناخته، پس این نشانه مهم دیگری است که نشان می دهد وب سایت شما ممکن است هک شود.

این هک اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا کاربران وارد شده را تغییر مسیر نمی دهد. همچنین ممکن است بازدیدکنندگانی را که مستقیماً به وب سایت دسترسی دارند با تایپ آدرس در مرورگر آنها هدایت نشود.

این نوع هک ها اغلب به دلیل یک درب پشتی یا بدافزار نصب شده در وب سایت شما ایجاد می شوند.

ایمن سازی و رفع مشکل سایت وردپرس هک شده

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه سایت خود را به تنهایی تمیز کنید، می‌توانید به راهنمای مبتدی در تعمیر سایت وردپرس هک شده.

اما پاک کردن یک سایت وردپرس هک شده می تواند فوق العاده دردناک و دشوار باشد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم به کارشناسان اجازه دهید تا وب سایت شما را تمیز کنند.

کارشناسان امنیتی معمولاً بین 100 تا 250 دلار در ساعت دریافت می‌کنند که برای یک تجارت کوچک یا کارآفرین انفرادی ظالمانه است.

یک گزینه مقرون به صرفه تر استفاده از Sucuri الف>. این با نظارت 24 ساعته وب‌سایت و یک فایروال برنامه قدرتمند وب‌سایت ارائه می‌شود که حملات را حتی قبل از رسیدن به وب‌سایت شما مسدود می‌کند. مهمتر از همه، آنها وب سایت شما را در صورت هک شدن پاک می کنند.

یا اگر برای وقت خود ارزش قائل هستید، از فناوری آگاه نیستید، یا اگر فقط می خواهید آرامش خاطر داشته باشید، می توانید از خدمات تعمیر سایت هک شده با پرداخت یکباره 249 دلار.

WPBeginner Pro Services Hacked Site Repair
12 نشانه هک شدن سایت وردپرس شما نکات تخصصی 13

کارشناسان اختصاصی ما در WPBeginner Pro Services بیش از یک دهه است که وب‌سایت‌های وردپرس را تمیز و ایمن می‌کنند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما در دستان خوبی است.

خدمات ما شامل حذف کدهای مخرب، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و امنیتی، تعیین فایل‌های ممتاز، و یک نسخه پشتیبان از سایت پاک‌شده است. ما تضمین می کنیم که سایت شما را تعمیر می کنیم یا پول شما را پس می دهیم.

ما وب سایت شما را به مدت 30 روز پس از تعمیر تحت پوشش قرار می دهیم، بنابراین در صورت هک شدن مجدد، آن را برای شما تعمیر می کنیم.

ایمن نگه داشتن وب سایت وردپرس خود در برابر حملات آینده

وقتی وب سایت شما تمیز شد، می توانید با سخت کردن دسترسی هکرها به وب سایت شما، آن را ایمن کنید.

ایمن سازی یک وب سایت وردپرس شامل افزودن لایه های حفاظتی در اطراف وب سایت شما است. برای مثال، استفاده از رمزهای عبور قوی با تأیید 2 مرحله ای می تواند ناحیه مدیریت وردپرس شما را از ورودهای غیرمجاز محافظت کند.

به طور مشابه، می‌توانید دسترسی به فایل‌های مهم وردپرس را مسدود کنید تا از آنها محافظت کنید یا مجوزهای فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس را به درستی تنظیم کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای امنیتی نهایی وردپرس ما را ببینید، که شما را در تمام مراحلی که باید برای ایمن سازی سایت وردپرس خود بردارید، راهنمایی می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا علائمی را که باید در سایت وردپرس هک شده جستجو کنید را یاد بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه دریافت گواهینامه SSL رایگان یا مقایسه تخصصی ما با بهترین خدمات تلفن تجاری برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا